Flirta mer!

Publicerad 2008-04-19 13:00:00 i Allmänt,

Så flörtar du utan att vara sunkig




Man skriver kanske "schyssta hyllor" och så lägger man till en smiley på slutet. Då vet man inte om det är ironiskt eller vad som menas.Berätta tidigit att du är intresserad av att träffa någon för ett seriöst förhållande. Då slipper du förhoppningsvis de som bara är ute efter sex.


Flört med stil :

  Var personlig

- Att säga något i stil med "hej, jag gillar din bild, är du så trevlig som du ser ut" tycker jag är trevligt

Nämn namn :

- Nämn namnet på den du flörtar med, till exempel "Hej Karin, du verkar vara intresserad av matlagning, ska vi laga middag ihop"

Komplimanger

- Att säga att man tycker att någon är sexig tycker inte jag är sunkigt.

Var intresserad

- Fråga många frågor, var intresserad av personen du flörtar med. Men håll viss distans.


Sunk som går bort



Plumpa sexkommentarer

- Att säga saker som "Hej, jag gillar din bild, du ser kåt ut" funkar inte för mig.


Trista clichéer

- Det finns de som på allvar säger saker som "din pappa måste vara tjuv, för han har stulit himlens stjärnor och satt dem i dina ögon".


Kommentera kropp

- Att ge någon komplimanger är ok, men börja inte kommentera någons kropp.


Planera in att kvällen ska sluta i säng innan man ens har träffats

- Att säga "vi kan väl gå ut på middag och så får vi se om vi slutar i din eller min säng" tror jag skrämmer bort många. Däremot kan "vi kan väl äta middag och så får vi se om vi äter frukost tillsammans" fungera.


Välformulerade sexinviter

- Jag har sett kommentarer som "får jag fresta damen med ett litet samlag." Det är ju hövligt, men fungerar inte särskilt bra!!



Hoppas ni tycker att tipsen var roliga, lycka till med din partner! ;)
 

Kommentarer

Postat av: Sandy the Candy

Publicerad 2008-04-19 14:53:49

Haha bäst skrivet! Bra upplägg, bra motiverat och bra grammatik

Postat av: du e grym,

Publicerad 2008-04-19 22:05:03

SÅ HIMLA BRA SKRIVET!!! Håller med på alla punkter.

Postat av: ebba

Publicerad 2008-04-19 22:11:36

jag kan inte sluta läsa din blogg
sjukt roliga inlägg, FORTSÄTT :D

Postat av: Josefine

Publicerad 2008-05-19 03:02:34

Riktigt go blogg har du!
Jäkligt bra nattläsning ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi