Sola på vintern!

Publicerad 2008-10-15 13:16:13 i Allmänt,

Nu när vintern närmar sig kan det vara skönt att få lite extra värme, om man inte har en partner då vill säga.
Så solarium är en toppenidé som både ger skön värme när det är kallt ute och som dessutom
ger fin jämn färg på hela kroppen. Kostar inte överdrivet mycket.. Ett ställe jag brukar sola på
är "Sol I Ett" som ligger vid Nytorget på södermalm, nära mig faktiskt.. Kanske var därför jag valde just där..haha!
Där kostar det 50 kronor för 20 minuter och det är oftast nya rör i varje rum, så det kan jag rekomendera starkt !



Däremot är det inte bra att sola för ofta eller huvudtaget egentligen.
Jag kommer ihåg när jag solade första gången i hela mitt liv, jag solade i en halvtimme
och kom ut som en kräfta och kunde inte röra mig på 2 dagar... Jag hade så otroligt ont.
Numera blir man ju brun, men kan bränna sig ibland. Så det kan vara bra att smörja
in sig med en parfymfri body lotion både före och efter solningen för att återfukta huden
så att den inte spricker och ger pigmentfläckar!

Sola lugnt :)



Sedan finns det ju alla sorters brun utan sol, det har jag också testat... tro mig.
Brun utan sol kan vara bra på sommaren,eftersom när man solar utomhus efter
att man smetat på sig brun utan solen så smälter den in i huden och blir inte fläckigt..



En annan femma är ju att man somnar med den på , vaknar som en dalmatin och ser inte klok ut,
det är på ett ungefär som jag brukar se ut när jag använder det. Men det beror ju på
vilken typ man använder.

Det man måste tänka på med brun utan sol är att man måste peela hela kroppen och ansiktet
innan man smetar på krämen, då lägger den sig mer jämt, det är bäst
att gå naken ett tag innan man sätter på sig kläderna eftersom det kan
bli märken på kläderna o.s.v , gör man som det står så går det utmärkt ! :)

Här är några exempel i olika prisklasser !



1.  ACO , ca 120 kronor, Luktar melon, fläckar lätt av sig.
2. Kanebo, ca 695 kronor, Luktar honung, fläckar inte av sig.
3. L´oreal, ca 149 kronor. Luktar sommar, fläckar av sig.
4.Clarins, ca 349 kronor. Luktar illa men fläckar inte av sig.

Det finns såklart mer utbud!

Lycka till !

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-15 17:09:10

jag spyr för denna bild..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi