arton.. ett helvete eller ett bättre liv?

Publicerad 2009-01-25 18:08:21 i Allmänt,

Jag fyller ju som sagt arton år snart.. Om nästan exakt två månader.. Det ska bli så skönt.. men ändå lite läskigt, att ta allt ansvar.. känner att jag kanske inte är redo för det riktigt än.. Jag vet inte hur man betalar räkningar, inte hur man sköter en tvättmaskin eller en diskmaskin.. Jag vet inte hur man gör om man får fel på en hemtelefon..
Såna saker oroar jag mig för.. Jag är skiträdd rent ut sagt, visst ska det bli härligt att få gå ut på krogen, men det har jag redan gjort, så det känns inge kul när man redan gjort allt innan man ens har fyllt arton..
Man har left lite over the edge känns det som.. Gjort allt redan.
Nu känner jag att jag skulle väntat med allt jag gjort och gjort det efter min artonårs dag, då skulle allt
varit mycket roligare.. Det kan ju bli skitkul att fylla myndig, men ansvaret skrämmer mig mest..
Jag är nog inte redo känner jag, mamma har ju hjälpt mig med allt.. Jag har inte gjort någonting själv
förutom att gå själv till vårdcentralen.. och bara det är läskigt tycker jag..
Det löser sig nog, men jag vill inte bli vuxen själv.. Jag vill ha någon med mig.. :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi