Gymnasiet!

Publicerad 2009-05-18 18:57:38 i Allmänt,

Jag färgade Emmas utväxt idag, gick toppen!
Så nu kan jag allt som har med frisöryrket att göra,
det är bara teorin jag måste lära mig så att det
limmas fast i hjärnan,
Det här yrket är så jävla roligt att jag bara lääängtar
tills jag får egen salong och börjar få egna kunder!

Om du som läser skall söka gymnasium nu
och vill få jobb direkt efter gymnasiumet
och älskar att vara kreativ och hitta på nya saker
sök då till frisörlinjen på St Eriks gymnasium!

Men välj inte frisörlinjen för att det verkar slappt,
för det är låååångt ifrån vad det är!
Den är lika jobbig som alla andra linjer
bara att den är roligare om man tycker om att hålla
på med hår!

Kommentarer

Postat av: shatanya

Publicerad 2009-05-18 22:38:50

du inser väl att genom att bli frisör begränsar du dig till att bli en låginkomsttagare som får händerna förstörda samt svårare att få barn (pga alla kemikalier etc)? annars fortsätt med det du gillar.

Postat av: Go girl

Publicerad 2009-05-19 00:51:51

Emelie, det SHATANAYA skrivit var väl knappast nåt som gjorde din dag bättre. Jävla negativ människa- även om det till viss del är sant.

För det första finns plasthandskar och för det andra så är det ju inte säkert att alla VILL ha barn, eller hur Emelie.

Världen är full av såna negativa människor som säkerligen bara är avundsjuka på att du är duktig i det du gör och förmodligen kommer lyckas med än hon själv..... och vem har sagt att Du kommer bli en låginkomsttagare i framtiden ?????

Vore kul att veta vad SHATANAYA själv har för yrke och inkomst samt hur många barn hon har och om hennes händer är silkeslena !!!!!!!!!

Shatanaya----- SHUT UP !

Postat av: Shatanya

Publicerad 2009-05-19 14:51:20

Till Go girl: Jag är ingen negativ människa. Dessutom menade jag inte att kemikalierna förstör händerna, utan att man sliter ut leder et cetera när man gör samma klipprörelser dag in och dag ut. Detta är inget jag har kommit på själv. Jag är inte avundsjuk, jag är bara realistisk!



Om du nu verkligen är intresserad så är jag utbildad civilekonom från Stockholms universitet, och vad min lön är spelar ingen roll; men om du verkligen är så nyfiken kan du läsa denna artikel från Dagens Industri för att få dig ett hum om vad det handlar om för summor.



http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\05\04\335864&sectionid=undefined



Enjoy!

Postat av: Go girl

Publicerad 2009-05-19 22:04:09

Shatanaya..... jaha civilekonom. Att vara civilekonom är ju egentligen inget jobb. Det är ju bara vad utbildningen du gått satt för etikett på dig i slutänden liksom.

Och du jobbar med ?????

Postat av: Shatanya

Publicerad 2009-05-20 00:44:07

Om du nu är så intresserad så jobbar jag inom SEB's investmentbank (SEB Investment Management). Vad det nu ska spela någon roll...

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-20 07:09:42

haha det låter ju som ett kul jobb

Postat av: Shatanya

Publicerad 2009-05-20 11:29:24

Ja, det är väl högst individuellt. Jag trivs.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi