Min uppväxt

Publicerad 2010-04-10 14:21:11 i Allmänt,

Ni ville veta mer om min uppväxt bland annat..
Hm.. Hur ska jag börja? Känns som om det här kommer bli ett jättelångt inlägg.

Jag växte upp i Sätra, vi bodde i en etagelägenhet, väldigt fin faktiskt..
Jag, mamma, min pappa, min storasyster och min ena storebror.
Riktig kärnfamilj haha..

Sen flyttade vi till Södermalm när jag var ungefär 4 år, min storasyster flyttade hemifrån, likaså min ena storebror.
Mamma och pappa skilde sig, pappa flyttade med sin nya familj och jag fick en lillasyster på pappas sida.
Innan min pappa blev tillsammans med min mamma så fick han en son med sin första fru, min andra storebror alltså.

Jag började förskolan och grundskolan på söder, var väl inte speciellt omtyckt, var mest ensam..
I 8an när man fick tuttar och började se bra ut så blev folk plötsligt mycket
trevligare.. Men mitt riktiga "vuxna" liv började på gymnasiet,
Jag började på Gångsätra på Lidingö med Amy, sökte väl mest in på den skolan för att jag hört att alla snygga killar gick där, henne umgicks jag med jämt då.

Jag trivdes inte, kände att jag valt fel linje. Jag blev med barn, genomgick en jobbig abort och jag var med om en misshandel.
Jag hoppade då av, tog ett sabbatsår.

Gick sommarskola på en skola som ligger vid mariatorget, pluggade upp mina betyg rejält,
sökte in till St Eriks frisörlinje och jag kom in.

Jag fick äntligen göra det jag har velat göra sen jag var liten.
Allt började bra, som alla terminer så börjar allt jättebra och man är peppad som satan.
Men jag blev snabbt trött på skolan och alla tidiga mornar, skolkade mycket och
ville hellre vara i stan och fika än att sitta vid skolbänken.

Men ett tag så gick jag faktiskt till skolan bara för att få vara snygg, sminka mig och klä upp mig fint..

Sen blossade ångesten upp efter nyår 2009, jag ville sitta inne varje helg, orkade inte gå till skolan,tyckte att allt var så jävla trist. Jag bröt ihop... Jag var trött på all stress med jobb och skola, min morfar dog, min katt avlivades och massor av saker gjorde att jag till slut inte orkade tänka klart.

Sen dess , den 13 januari, så har jag mest suttit hemma, varit deprimerad.
Går på medicin och går i terapi.

Jag ser ljust på min framtid även om vissa dagar kan suga musten ur mig.
Varje dag är en kamp för mig och jag gör allt för att försöka bli som vanligt,
den sociala Emelie med en kämparglöd som heter duga.

Jag längtar tills jag kan få vara den Emelie igen, och det kommer jag få.
Tiden läker alla sår sägs det, jag hoppas att det stämmer.

Kommentarer

Postat av: tovis

Publicerad 2010-04-10 16:27:30

<3

Postat av: Alex

Publicerad 2010-04-10 17:41:42

visste inte att du bodde i sätra :) där bor jag ju nu :)

väldigt skön blogg Emelie kör på tycker synd, om allt det mörka som har hänt dig lider med dig kompis :) <3 puss och kram ett tips du kan skriva om, skriv känslor hur du känner dig vid olika situationer och vad du tycker om olika människor, så att vi som läser din blogg får något att tänka igenom :) bara ett tips

min blogg worldwartwo.webblogg.se den har varit nere ett tag men tänkte börja med den igen :)

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-04-10 17:48:19

Gumman , skriv inte att vår katt AVLIVADES för Simba var jättesjuk. Han blev ju 17 ½ år !!!

Sixten vår hund dog strax efter att morfar dött liksom Pantern som dog av en misslyckad operation av njursten.



Du får mer än gärna rätta till i texten så det blir rätt liksom.

Älskar dig och är jättestolt över att du skriver så öppet om ditt liv.

Puss

Mamma

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-04-10 21:22:59

Du kommer att bli den Emelie som du är innerst inne .En glad, lycklig tjej med massor av positiva händelser i livet och en lysande framtid.

Du är sååå på rätt väg min älskade dotter.

Älskar dig så oerhört mycket.

Mamma

Postat av: felicia

Publicerad 2010-04-10 21:25:01

kanske inte angår mig, men vem vart du gravid med? hur kändes de att göra abort?

vem vart du misshandlad av? något allvarligt?

Postat av: Alex

Publicerad 2010-04-11 00:00:29

grymt inlägg :) Emelie blev tårögd tycker riktigt synd om dig :(

Postat av: vivvi

Publicerad 2010-04-11 00:23:02

Hoppas verkligen att du kommer klara dig igenom ångesten gumman <3

Postat av: Marina

Publicerad 2010-04-11 00:58:09

Tycker det är så modigt men samtidigt starkt av dig att du delar med dig av så mycket i ditt liv, jag menar.. Man vet aldrig vem som läser ens blogg osv. Men du, du är verkligen stark! Lycka till i livet, hoppas du övervinner all ångest, håller tummarna för dig! Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-11 16:02:41

<3

Postat av: Carro

Publicerad 2010-04-11 22:27:38

Du verkar helt klart på rätt väg nu efter alla tråkigheter <3<3<3 :) skönt!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-04-12 20:46:55

Bra skrivet Emelie! Hoppas att du mår bättre nu, håller ett öga på dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi