Apoteket

Publicerad 2010-02-11 13:31:32 i Allmänt,

Det har blivit strul med medicinen.. Så jävla arggggg!

Jag skulle fått Zoloft, men apoteket bytte ut den till Sertralin Blue Fish.
Dom funkar inte lika dant utan dem säger att det är samma.
Men Sertralin Blue Fish är importerat och kostar 51 kronor medans Zoloft kostar
över 200 kronor. Sertralin är ett billigare alternativ.

Jag har pratat med folk som ätit S, dom sover kanske 72 timmar i sträck,
jag vill inte sova bort mina problem. Jag vill möta dom ,lösa dom och gå vidare.
Inte fan vill jag vara trött hela jävla tiden.

Dock vaknade jag nyss, men jag somnade sent också.. Kanske runt 3..

Menmen, apoteket.. sorry dom heter ju Medstop och Kronans droghandel nu.
Dom vill inte att vi pacienter ska kosta så mycket.. Jävla fittor.


Tjingeling.

Kommentarer

Postat av: JOHANNA ARREMAN

Publicerad 2010-02-12 00:00:55

"kronans droghandel"? låter ju lockande att handla där nu ;S varför har dom bytt namn för ;O

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-12 11:12:14

tycker du ska lägga in en frågestund ;)! har många frågor att ställa! jätte bra blogg btw! :) kram

Postat av: Bitte Fridén

Publicerad 2010-02-17 11:07:17

Hej

Jag äter åxå Zoloft (150mg)

Jag har frågat apoteket och även kollat FASS och det är exakt samma ingridienser i alla de kopior som släpps när Zoloft's "pantent" gått ut.

Innan kopiorna släpptes så kostade Zoloft över 1500:- så jag är tacksam att patentet gått ut.

Det som kan skilja dem åt är gelen i överdraget som får dem att vara sväljbara.

Som du skrivit... man ska inte tänka så mycket.

Jag är inne på mitt 7:e år nu och de är mina livräddare.

Lycka till gumman.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi