KBT

Publicerad 2010-02-09 00:35:42 i Allmänt,

Kognitiv-Beteende-Terapi.

Den mest hjalpsamma terapin som finns, den har hjalpt folk att fa nagot att leva for igen.
Folk som tillochmed forsokt ta livet av sig far en vag tillbaka med hjalp av kbt.

Det betyder att du gar och pratar med en psykolog/psykiatriker samtidigt som du medicinerar (om så är fallet, alla behöver inte medicinera, det finns olika sätt att genomföra en kbt).
Jag kan beratta lite om min behandling jag genomgar.

Jag gar och pratar med en otrolig kvinna ,som redan efter ETT besok gjort sa att jag kan ga ut och traffa folk,
vilket jag inte gjort pa tva manader. Hon laste mig som en oppen bok, hon visste exakt vad jag pratade om.
Jag pratade pa i en halvtimme , hon lat mig fa ut alla mina  asikter och lat mig beratta allt till punkt.

Jag vet att det finns psykologer som  ar helt pantade,men inte alla.
Jag ar tvungen att betala 850 kronor for 45 minuter
eftersom dem som jobbar pa UngaVuxna inte hade fatt in min remiss,
dom visste inte ens vem jag var. Psykiatrin ar for slapp anser jag, det finns folk som  nekas hjalp och
tar livet av sig till slut.. Vill dom verkligen att folk sa ga sa langt???

Iallafall,jag vantar pa min  medicin,jag kommer ma skit i ca 2 veckor innan
det borjar verka. Men jag tappar aldrig hoppet,ALDRIG.

Allt kommer losa sig, och jag kommer skriva varje dag om hur jag har det i min vardag,
hur jag ar nar jag lider av angest.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-02-09 01:56:58

Det var så härligt att du kunde slappna av idag när vi tog oss iväg en sväng idag gumman. Du kommer bli bra och du kommer må bra. Du är superduktig gumman.

Tack för en trevlig dag. Älskar dig.

Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi