Min bok!

Publicerad 2010-02-08 20:13:46 i Min bok,

Jag har ju som sagt börjat nu på min bok.. Och jag har gjort en introduktion..
Så , jag lägger ut den här, så kan ni jättegärna säga vad ni tycker om den och
varför ni tycker om den, och om ni inte gör det - varför.



Emelie Dahlberg

Introduktion.

Jag känner hur min puls går upp, hur jag börjar kallsvettas och hur mitt huvud börjar snurra inombords.
Att åka buss ska väl inte behöva vara psykiskt påfrestande för någon - Eller?
Ska jag aldrig få tillbaka mitt liv, mitt underbara - glada liv?
Jag trodde aldrig att min kropp, mitt huvud och mitt psyke
Kunde ha så stor kontroll över mitt liv som de faktiskt har.
Kommer jag någonsin vara bra nog?
Kommer jag någonsin duga i andras ögon?
Jag trodde för en stund i livet att alla ville mig illa,
alla såg ner på mig och att alla snackade
Skit om mig bakom min rygg. Var jag paranoid eller var det sant det jag antog?
Jag insåg inte hur sjukligt mitt beteende var förrän jag bröt ihop - berättade för mina nära och kära
Hur jag mått de senaste tre åren.
Jag har aldrig gjort ett smartare beslut i hela mitt liv som när jag berättade hur jag mått och mår.
Fortsätt läs - lev dig in i mitt liv som om det vore ditt eget,
kanske kan du ta hjälp av det jag skriver.

Kommentarer

Postat av: denise

Publicerad 2010-02-08 20:26:56

känner inte dig men grymt duktigt skrivet :)

Postat av: Julia

Publicerad 2010-02-08 22:44:14

Jätte bra Emelie :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-09 00:20:31

åh vad jag känner igen mig, snälla skriv mer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-02-09 02:00:26

Att skriva om hur man känner det och hur man uppfattar omgivningen medan man mår dåligt och lider av ångest är mycket starkt gjort gumman.

På samma gång är det otroligt bra och i och med att du gör det, så hjälper du inte bara dig själv utan även andra som kan känna igen sig själva i det du skriver. Du beskriver ångesten precis så som den är. Är det någon som vet, så är det ju jag som haft det förut och blivit botad. Du kommer lyckas bli bra älskling. Fortsätt skriv och ös ur dig allt vad du känner innerst inne. Älskar dig.

Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi