Fördomar,hat och okunnighet.

Publicerad 2011-12-05 19:20:34 i Damn straight i'm GAY!,

Jag fick en hemsk kommentar idag av en kund i skolan.

Jag - Nej jag har inte tid att sminka dig... Du får fråga någon annan.

Efter tio minuter när hon är klar med håret...

Kunden - Nu vet jag varför du inte kunde sminka mig. Du är ju flata!

Hur i helvete rent ut sagt kan en människa säga så till en annan medmänniska?
Så jag kan alltså inte sminka för att jag har ett annat sexliv än heterosexuella?
Man vet aldrig vad som händer i framtiden, men NU och så länge jag känner mig som flata är jag flata.
Har någon problem med det så kan dom ta det med mig på ett trevligt sätt, inte attackera mig med personangrepp.
Så jävla trött på homosexuella fördomar. Trött på människor som är okunniga.
Här är ett klipp. På en fantastisk människa. Har du 12 minuter över i ditt liv så ska du kolla på hela.
Detta klipp fick både mig och min kära flickvän att gråta i en hel timme.
Fördomar,hat och okunnighet har dödat miljontals pågrund av att homosexualitet inte är accepterat.
Berätta gärna hur ni ser på detta när ni sett klippet.
Varning för tårar.

Kommentarer

Postat av: -

Publicerad 2011-12-05 20:32:26

Det är väldigt svårt. Man är rädd och även om alla andra säger att det kommer bli bättre, för så säger alltid vuxna till barn. Så kan det vara så otroligt svårt att ens se det själv. Men han var modig, riktigt modig som vågade inför så många och det var väldigt väldigt viktigt att han gjorde det. För oss alla - oavsett sexualitet.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi