Väljer bort min bästa vän...(?)

Publicerad 2008-06-24 21:08:04 i Allmänt,






Under mer än 6 veckors tid har spriten varit min bästa vän.
Jag har varit stupfull,vinglat omkring och spytt hej vilt.
Jag har tagit tjuren i hornen och faktiskt tagit kontakt med Maria Ungdom.
Min mamma och jag var där igår och bokade tid,gick dit idag och pratade om allt jag har problem med.
Jag lider av panikångest,alkoholproblem och ätstörningar och jag säger det rätt ut nu..
För jag vet att folk undrar och pratar bakom ryggen på mig,så nu säger jag det bara
så ni slipper undra varför jag gör som jag gör..alltså super tills jag stupar.


Ni som skrivit om att jag bantat ner mig för mycket..ni har ingenting med mitt liv att göra,
men iochförsig så förstår jag att för er kanske det är roligt att skriva sådant,men för mig
som verkligen har problem med mina måltider är det inte lika roligt.
Jag har alltid tyckt att jag varit tjock,och nu är jag underviktig enligt läkarna på maria.
Jag är 170 cm lång och väger 49 kg med kläder på, vilket jag känner är för mycket.
Men enligt andra är det för lite. För mig spelar det ingen roll för mig eftersom
det sitter i mitt huvud att jag är tjock,så fort jag tittar mig i spegeln och varje
revben börjar synas mer så blir jag bara mer och mer lycklig för varje ben som sticker ut.

-

Jag skall därför läggas in imorgon på Maria Ungdom, 24/6-08  -   ? .
Jag får ej ha mobilen med mig,kommer inte få gå ut från hemmet och bara sitta och
lära mig att sluta med alkoholen och dessutom ta tag i mina matproblem..
Ni skall veta allihopa att jag är så otroligt stolt över mig själv över att jag har kommit såhär långt och insett
att jag har problem och dessutom vill ta hand om dem och bli frisk.
Så fort jag har varit ledsen,har jag druckit bort problemen..Vaknat på morgonen efter och mått skit,
haft panikångest och velat sjunka genom jorden,så senare började jag dricka igen för att dämpa dem problemen..

Men det blir ju bara värre och värre ju mer man dricker,panikångesten stiger bara mer och mer.
Jag kan knappt sitta ner på tunnelbanan för att jag är rädd när det är för mycket folk runt omkring mig i samhället.
Jag står hellre så att jag har kontroll över dem som är runt omkring mig.

Man ska aldrig glömma att det som syns på utsidan är aldrig som det är på insidan
.
Alla har problem,ingen är perfekt..jag är lååååångt ifrån perfekt.

Anledningen till att jag berättar allt detta för er är för att ni ska få en bild utav vem jag är egentligen,
jag kämpar varje dag från och med att jag öppnar ögonen på morgonen.

Vill ni mig någonting under tiden jag är på Maria ungdom i mitt eget lilla rum...så får ni kontakta Maria's reception.

Jag skall lyckas, nu ska jag tamejfan lyckas
och dem som är mina vänner kommer stötta mig,dem som inte är mina vänner kommer skita i mig och låta mig dricka hur mycket jag vill och hamna i en svacka igen..Och det vill jag verkligen inte göra,nu ska jag verkligen bli frisk och allt är tack vare min mamma som upptäckt mina problem tidigt,
innan det kunnat gå riktigt illa.

Ha en underbar tid medan jag är borta,jag kommer försöka ändra på mig totalt och visa er en bättre sida av mig själv.
En ny,nykter,lite tjockare och en mer social Emelie kommer komma hem, om allt går som det ska.

Tack ni som läst min blogg, hoppas ni har fått mer begrepp om vem jag är nu och att ni kan stötta mig i detta..

Massa pussar / Eran Emelie

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2008-06-24 21:30:28

Med tårar i ögonen har jag läst din blogg nu gumman, och är inte annat än lycklig. Låter kanske konstigt, men jag är så lycklig över att du medgett att ditt leverne inte är något att fortsätta med.

Jag kommer finnas vid din sida hela vägen Emelie....det vet du. I mina ögon har du alltid varit perfekt gumman. Både perfekt, unik och mkt speciell. Alla är det på sitt eget sätt, oavsett vad andra säger och gör.

Att du tagit detta stora steg i avgörandet om ditt framtida liv tyder på en stor portion insikt och mognad gumman. Du kommer att lyckas. Jag älskar dig ...ALLTID.

Mamma

Postat av: L

Publicerad 2008-06-24 22:22:21

fan vad bra att du säger det rakt ut! fett starkt :D förästen jag såg dendär konversationen på msn med blondinbella på din bdb. jag är lätt på att läsa din blogg varje dag!

Postat av: Emelie Dahlberg

Publicerad 2008-06-24 22:28:06

Till L :

Vad kul att du tänker läsa den..

ja om det fanns lika ärliga människor som mig på bloggarna så skulle nog det vara lite bättre än vad det är just nu.

jag säger allt från mitt hjärta och allt jag skriver menar jag, jag ska förändra mig innan det går för långt, tack för att du bryr dig.

massa kramar och pussar/Emelie

Postat av: Micaela

Publicerad 2008-06-24 23:08:12

Jag är helt tagen. Och du har gett mig en smäll på fingrarna. För detta trodde jag verkligen inte! Och nu beundrar jag dig tuuusen gånger mer (verkligen innerligt) och det jag gjorde förr, det är INGENTING mot nu! Sjukt starkt, vad mer kan jag säga? Önskar dig all lycka till. Och ber dig kämpa med baktanken "Varje motgång föder medgång" för vad vore livet annars, visst?



Gud.. vad jag längtar tills RIKTIGA Emelie är tillbaks. Du måste verkligen dela med dig så gott du kan om ditt kämpande. Det stärker oss andra som dränker problemen i alkohol och lider av äs. Tro mig, du är inte ensam...



Kom igen nu, tjejen!

Kämpa för ett lyckligt, äkta jävla liv.

KRAM!!!

Postat av: Emelie Dahlberg

Publicerad 2008-06-24 23:23:52

Till Micaela :

Tack för att du stödjer mig. Det värmer verkligen och gör att man får kämpeglöd!

Ha en jättetrevlig vecka och fortsätt läs, dom har antagligen datorer där om dom inte är helt bakom flötet!

Massa pussar och kramar!

Postat av: Micaela

Publicerad 2008-06-24 23:30:35

Peppar dig jättegärna igenom det här då jag har samma typ av problem själv. Beundrar dig som insåg det och svalde "stoltheten" eller vad vi ska kalla det och liksom verkligen gynnade dig själv, långsiktigt. Följer dig jättegärna igenom det här, tjejen!!! Håller tummarna för att man får uppdatering alltså.

PUSS och KRAM

Postat av: Emelie Dahlberg

Publicerad 2008-06-25 00:05:21

Micaela :



Vad gullig du är,det värmer verkligen när jag får sådant stöd som du ger mig nu!

Man känner att man har lite mer att leva för när man vet att snälla människor håller tummarna för en.



Har du ingen egen blogg som jag kan läsa? Vore roligt!



Ska se imorgon om det finns datorer, håller tummarna



Vi hörs senare hoppas jag, sov gott Pussss&Kram/E

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-25 00:21:00

Kommer du inte skriva blogg mer??!

Postat av: Josefine

Publicerad 2008-06-25 00:40:42

okej tjejen, jag gråter aldrig men nu grinar jag riktigt jäkla illa här på denna sidan av datorn.



Jeeesus, starkt att skriva det du skrivit i bloggen..

Har också haft ätstörningar som jag fortfarande kämpar med att få bort.

Fan... lycka till, du är stark, det har du verkligen bevisat genom att skriva detta.

Postat av: L

Publicerad 2008-06-25 10:00:23

Du kommer lyckas Emelie!

Postat av: Emelie Dahlberg

Publicerad 2008-06-25 10:04:49

Josefin : Tack för ditt stöd, det betyder så otroligt mycket för mig att du och alla andra bryr sig om mig.. det hjälper mig mycket på traven kan jag säga.



L : Jag hoppas det. Tack för ditt stöd.



Nu ska jag åka iväg och kommer nog antagligen inte höra av mig under den tiden jag är där.

Men kommer hem som en förhoppningsvis ny människa.



Ha det underbart. Massa pussar&kramisar från mig till er alla som stöttar mig.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-25 11:05:02

hoppas allt går bra emelie

Postat av: chantel

Publicerad 2008-06-26 14:34:23

gud vad starkt av dig att berätta allt! jag beundrar dig starkt. jag läser din blogg hela tiden och kämpa på jag hoppas allt blir bättre! <3

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-26 14:41:17

Gud... vet inte hur jag hittat din blogg, kom bara in här nyss och läste det första inlägget, aldrig har nåt träffat mig rakt i hjärtat som den här texten. Känner igen mig i varje jävla ord du skriver! fan... Du är den första människa jag för första gången kan relatera till. Maria ungdom, spriten, ditt liv...

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-06-26 21:06:48

emelie du är en härlig tjej med ett jävligt fint namn ;)

Postat av: Ghostfriend

Publicerad 2008-06-27 02:07:08

Det var tråkigt att läsa du har problem Emelie. Kämpa på ,behöver du hjälp så hör av dig Mvh Classe.

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-08 23:49:45

Hoppas att du får ordning på allt! har själv ätstörningar så jag vet hur det är. Men vi kan klara det båda två om vi vill<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi