En latte..

Publicerad 2008-05-05 09:17:57 i Allmänt,

Ja.. Ni som jag älskar säkert latte.. som man jämt beställer två av när man fikar..( till sig själv alltså )
eller iallafall jag haha. Nu ska jag tala om vad som händer med kroppen på ett år om man dricker en latte om dagen..




Denna goda dryck som gör alla på gott humör gör att du går upp hela 6 kilo på ett år bara av att dricka en varje dag.
En vanlig latte innehåller 120 kalorier och gör därför att man kan gå upp ca 10 kilo på ett år.
Fast jag kommer fortsätta dricka latte eftersom det är så otroligt gott,så mig spelar det ingen roll.
Så länge man tränar och springer av sig dem där extra kalorierna som har trängt sig in i kroppen
så spelar det egentligen ingen roll vad man äter, bara man undviker sötsaker.. som jag försöker göra för tillfället.. vilket är riktigt svårt.


FRÅGA :

Hur mycket Latte dricker ni per vecka?

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2008-05-05 23:07:59

Typ 1-2 per vecka. Blir ofast på helgerna när man fikar med vänner.

Postat av: Amanda

Publicerad 2008-05-06 18:22:57

Ungefär 5-6 per vecka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi