SÖS - igen

Publicerad 2008-09-15 19:57:19 i Allmänt,

Hej på er, idag hände det något som jag verkligen inte trodde skulle hända..
Jag var i skolan som vanligt, känner hur hela kroppen bara faller ihop,mår illa,
får kramp i magen och får feber.. Har dock känt av magontet i tre dagar men
trott att det kan bero på att jag skall få min röda vecka snart.

Jag åkte in akut, blodprov i fingret blev det, fick ha på mig
sjukhuskläder, band runt armen och massor av kissprover.
Ultraljud , massa tester o.s.v , dom trodde att det kunde vara
blindtarmen , men då skulle jag inte mått dåligt såpass länge utan att
ha brytit ihop, dom kommenterade att jag är för undernärd,
kroppen orkar inte med att "yoyo" banta som dom kallade det.


Jag äter som en häst och det förklarade jag för dem.
Min kropp har för lite B-vitaminer, dom ville ta massor
av sprutor på mig men jag vägrade, tål inte sprutor.
Iallafall kom Christian min älskling och hämtade upp mig på SÖS
och nu är jag hemma till slut.. Har varit där sen kl halv 3 idag på eftermiddagen
med bästa Emmy , jag älskar dig.. tack för att du ställer upp!
Imorgon skall jag tillbaka till SÖS och ta blodprov ( är livrädd )
och se om jag måste opereras för blindtarmen ändå,
får se hur jag mår ikväll,men imorgon blir jag hemma..
Måste vila, har så ont att jag knappt kan stå upp.

Ha en underbar kväll !

Dagens fråga : Ni som tagit ett blodprov i armvecket, gör det super ont?

Kommentarer

Postat av: Amanda & Sofia

Publicerad 2008-09-15 21:30:21

Inte om du slappnar av. Jag tar blodprov varannan månad eller mer och vid der här laget van. Men Om du slappnar av i hela armen och tittar bort känns bara ett litet stick. Inget att oroa sig över (dem flesta tycker att det gör mycket ondare att ta ett blobprov i fingret). /Amanda.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-15 22:03:21

jag e rädd för sprutor o tycker att de mer äckligt att ta i fingret än armvecket så de nog lugnt för dej:)

Postat av: Malin

Publicerad 2008-09-15 23:53:39

jag vet precis vad du menar , har vart med om samma sak. Bara att jag får inte veta vad det är som hänt, för läkarna vet inte. om du sitter och spänner dig gör det ont , men slappna av och tänk på annat så kommer du knappt känna de :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-16 00:48:07

Nej, säg till att du vill ha emla salva så kommer det inte kännas överhuvudtaget!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-16 10:52:07

Det gör inte alls ont, jag tycker att det är obehagligare att ta i fingret, titta bort och ta det lugnt det gör ondare om du spänner dig.

Postat av: emma h

Publicerad 2008-09-16 12:33:54

nej det gör inte superont, inte ont alls. Visserligen var jag lite borta när jag fick den sprutan men jag kände inte så mkt

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-16 12:53:13

det känns inte, du som har peircing i tungan borde inte oroa dig ett dugg

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-16 14:24:53

folk säger att det gör ondare i fingret, men jag som verkligen hatar sprutor vägrar ta. Sitter och bölar som ett litet barn. Så jag vet inte:/

Postat av: Hedda

Publicerad 2008-09-18 14:14:10

Jag har diabetes och tar jämt och ständigt sprutor och sånt. Är totalt livrädd varje gång jag ska göra det. Bara ett stick i fingret och jag får tårar i ögonen. Men när man väl tar det så gör det inte ett dugg ont!

Postat av: Sanni

Publicerad 2008-09-19 01:22:03

Jag tar alltid blodprov och har gjort det i ett år nu, det gör inte ont om du slappnar av som fler har sagt.

Och skulle du spänna dig känns de bara lite i början sen känns de inte mer, ett stick i fingret är faktiskt obehagligare.



Titta bort bara, och berätta för sköterskan att du är nervös så lugnar dem dig, dem är sjukt bra på sånt. Du kan även få ligga ner om du vill.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi