Svininfluensan smittar över 400 000 svenskar

Publicerad 2009-07-14 13:37:47 i Allmänt,


(bild : aftonbladet)

Det här med svininfluensan..

Jag är ärligt talat livrädd för influensan som sprider sig över hela världen.
Enligt uppgifter kommer närmare 400 000 svenskar att få influensan "N1N1".
Hälften av dom 400 000 kommer att vara allvarligare fall av influensan.

Jag tänker förståss bara på mig själv och min familj i sånahär sammanhang.
Jag har jättedåligt imunförsvar och kommer såklart få influensan, men
tänk om man inte får vaccinet i tid och blir allvarligt sjuk och tillslut dör?

Vad tycker ni om detta?
"Det finns ingen anledning att tro att Sverige skyddas för evigt. Jag hoppas vi klarar oss till i höst så vi hinner få hit vaccin", säger Anders Tegnell, chef för smittskyddsenheten på Social-styrelsen

Kommentarer

Postat av: Syrran<3

Publicerad 2009-07-14 16:57:49

Min grannes mamma har influensa men jag vet inte om hon har SVINinfluensan...

Jag saknar dej av hela mitt hjärta siss<3 Kom hit :D

Postat av: Syrran<3

Publicerad 2009-07-14 16:57:52

Min grannes mamma har influensa men jag vet inte om hon har SVINinfluensan...

Jag saknar dej av hela mitt hjärta siss<3 Kom hit :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-14 18:32:40

tror du att du törs det emelie......jag hade aldrig åkt till nån vars kompis mamma har influensa MITT i sommaren

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi