Ingen fysisk kontakt på 30 år?

Publicerad 2009-06-10 21:45:21 i Allmänt,



Jag såg nyss ett program om unga flickor från åldern 5 upp till 30 år
som har skrivit på ett kontrakt med Gud, sig själv och sin pappa att
de aldrig kommer ha fysisk kontakt med pojkar förän dom gift sig.
Dom anser att samlag innan giftemål är riskfyllt .. Men det finns kondom,
som både skyddar emot könssjukdomar och graviditet..

Jag känner inte att jag är mogen att ta såna beslut i min ålder och jag
är myndig, hur ska en liten flicka på 5 år kunna göra det
samtidigt som att hon blir hjärntvättad av sina föräldrar?

Vad anser ni om detta? Jag är helt emot det, när jag får barn
så ska dom få bestämma själva när dom vill ha sex och med vem,
men man kan alltid ge råd om att man minst ska vara 15 år.
Jag var själv 16 år, så jag står fast vid att man inte skall ha sex förän
man vet själv vad det innebär och vad det kan ge
för konsekvenser.

Kommentarer

Postat av: Eddie

Publicerad 2009-06-10 23:25:13

Håller med dig om att det där med kontraktskrivning är ett knasigt påhitt..

Men självklart tycker jag att man kan ha som mål att inte ha sex före man har gift sig! Jag är kristen, och enligt min Gud så är det inte nyttigt för oss att ha sex innan ett äktenskap, för det första så är det så att utomäktenskapligt sex kallas för otukt, vilket är synd enligt Bibeln och för det andra så är det vetenskapligt bevisat att när man har sex så utsöndras ämnen i kroppen som förs över till varandra, vilket skapar starka känslomässiga band till varandra! Och är man då inte gift med personen och det tar slut, så blir det genast jobbigt, och jag tror dom flesta skulle ångra sexakterna man haft med personen i fråga!



Men jag vill klargöra att Bibeln aldrig nämner att det är FÖRBJUDET, vi har en fri vilja, och vill vi ha sex så får vi, sen om det är nyttigt eller inte, det är en annan femma! Jag tror det är Paulus i bibeln som skriver "Allt är tillåtet, men allt är inte nyttigt" så..

Inga förbud, bara uppmaningar! Gud vill aldrig vara elak, han har omsorg om oss! Folk som inte är troende tror att vi kristna lever med en massa förbud, men så är icke fallet!



Om du undrar nått, eller har några synpunkter på det jag skrev så är det bara att skriva så ska jag försöka svara så gott jag kan :)



Fin blogg förresten!

Ha det fint



/ Eddie

Postat av: A

Publicerad 2009-06-10 23:56:44

Finns egentligen ingenting att tillägga, så jag kan bara hålla med "Eddie".

Postat av: L

Publicerad 2009-06-11 17:46:34

Jag håller också med "Eddie".

Postat av: Sandiza Hotpants

Publicerad 2009-06-12 12:09:49

Kondom är ju dock aldrig riktigt säkert, men håller med om att det är rent tönteri att manipulera sina barn till att skriva på nåt sånt här kontrakt.



Kommer ta med mina eventuella döttrar till ungdomsmottagningen direkt när dom fyller 12, så dom är fullt medvetna om sex, sjukdomar, graviditeter, osv, och få lämpligt preventivmedel om det lyckats framforskas till dess!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi