Ful eller Sminkad?

Publicerad 2009-05-03 15:55:49 i Allmänt,

Jag har verkligen tänkt på .. hur mycket folk bryr sig om utseende,
för någon vecka sedan kom en tjej på kanske fjorton år fram till mig
och frågade mig "Kan du ge mig en chans?" , och jag började såklart skratta..
Jag svarade : "Visst kan jag det" , Då sade hon "Gör så att jag ser bra ut".
Då blev jag helt ställd.. Handlar allt om utseende? Stackars lilla tjej, hon var ju
jättesöt, hemskt att folk har så dåligt självförtroende... Ska man behöva sminka
sig snygg eller är det tillåtet i samhället att gå utan smink runt Stureplan
utan att folk skall tycka att man är ful?



Jag menar, skulle Jennifer Lopez gå runt svampen och vara osminkad skulle alla säga"Men gud så hon ser ut" ,
men skulle hon gå runt sminkad så skulle alla titta och vara avundsjuka så ögonen nästan
trillade ut.. Hur fungerar utseendeintresset i världen egentligen?

Kommentarer

Postat av: Raisa

Publicerad 2009-05-03 16:38:43

ja men det är helt sjukt..folk vet yu att så som man ser kändisar. så ser dom egentligen inte ut..förutom om dom har blivit fixade i 5 timmar. ändå är folk så jävla avundsjuka..:P fattar inte grejjen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi