Läsarfråga!

Publicerad 2009-10-21 23:18:21 i Allmänt,

Fick en rolig fråga, så klart svarar jag!

Hej Emelie!

Då jag inte orkar gå till en riktig frisör och be om tips och mina vänner inte är några proffs heller så tänkte jag fråga dig lite ang mitt hår och vad jag bör göra.

Hela mitt liv har jag varit ljusblond men förra sommaren började jag att blondera mig så att det blev platinafärgat. Jag hade det ända fram till i mitten på augusti och då ville jag testa ngt nytt och färgade det rödbrunt (både röd och brun färg) en gång och därefter har jag färgat det åter en gång med röd färg.
Nu, två månader senare så har jag redan hunnit tröttna på det och saknar mitt blonda hår jättemycket! Dock har jag lite problem med hur fort jag ska färga tillbaka det, vad för typ av färg/avfärgning och hur ofta jag kan göra det utan att håret går av.

Sammanfattning av färgningar denna höst:
- Mitten på augusti: Rödbrunt
- Tre-fyra veckor senare: Rött
- För två veckor sedan: Mörkblond (blev ingen större skillnad)
- Förra veckan: Blonda slingor (mitt hår är typ orange-guld-brunt nu).

Hur lång tid kan jag vänta innan jag färgar igen och vad bör jag färga med? Hur ofta kan jag bleka det?

Nu blev det jättelångt, hoppas du orkar läsa.
Mycket tacksam för svar! :)

/ Nike




Svar :
Hej Nike, kul att du frågar! :)
Eftersom du färgat och blekt såpass mycket med tätt mellanrum, så rekomenderar
jag dig INTE att bleka tillbaka det just nu. Däremot kan du göra folieslingor
eller med hätta, så gör det inte så mycket skada på håret.
Om du vill, så kan du gärna ringa och beställa tid i min skola för slingor,
eftersom avfärgning sliter så otroligt på håret. Jag rekomenderar dig alltså :
- Slinga håret
- Använda hårinpackning för skadat hår 3 gånger i veckan ( minst en kvart )
- Klippa topparna en gång i månaden ( minst )
- Försöka att inte föna eller platta det över huvud taget.
- Ät mycket frukt och grönt, försök undvika chips och sådant som gör att tillväxten i hårets rot kan
börja bli långsammare då det inte finns någon näring i chips.

Hoppas du är nöjd, och vill du boka tid kan du skicka mig ett mail på :
[email protected]!

Kommentarer

Postat av: Nike

Publicerad 2009-10-26 22:10:24

Hej igen.

Tack så jättemycket för svaret!

Det där med slingning på skolan lät intressant, hör av mig om det blir aktuellt.



Tack än en gång :)

.. och jag vill bara lägga till angående ditt senaste inlägg idag: De är inte värda dig och din energi och ditt liv. Du kommer klara det här, det är jag säker på. Du verkar vara en jättestark och jättefin tjej.

Hoppas du mår bättre snart!



Mvh Nike

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi