Läsarfråga

Publicerad 2010-01-23 13:54:11 i Allmänt,

Fråga :

Tack sötis för ditt svar, super kul att höra. Då ska jag nog också ta köpa en sån. Den kostar ju ändå inte så mkt och behöver en arbetstele :)
När jag ändå skriver igen så tänkte jag fråga dig vad brukar du göra för sallader? som är lite nyttigare.
fortsatt trevlig helg, kram


Svar :

Så lite så :)
Nu för att undvika vinterkräksjukan så äter jag faktiskt inte sallad, inte kall mat heller.
Men om jag ska göra en sallad så använder jag mig av :

- Salladshuvud
- Avokado
- Tomater
- Oliver ( valfritt )
- Gurka
- Kronärtskockor ( ursäkta stavningen )
- Ruccolasallad.

Blanda ihop det när du har skurit alltihopa och försök att hitta en ganska hårt
avokado som inte riktigt är klarmogen för att inte göra en smet av salladen då
avokadon lätt blir för mjuk om man använder en för mogen.
Efter det skär jag en citron på mitten och pressar i en halva i salladen
plus lite citron peppar över salladen.
Det blir otroligt gott, sen kan du ju lägga till pasta eller ris, det blir också jättegott!
Men koka inte riset för länge, då blir det för mjukt. Det ska vara lite tuggmotstånd i en sallad
enligt mig iallafall. :) Hoppas du blev nöjd med svaret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi