Panikångest.

Publicerad 2010-03-09 17:16:37 i Min bok,

Idag var jag hos psykologen för andra gången..
Det gick hur bra som helst, och jag fick en läxa.. Jag skulle ta bussen hem själv.
Jag var först skeptisk till det, eftersom jag jämt är rädd att få en panikångestattack
mitt bland folk , och jag var ju helt själv utan någon förutom min musik som strömmade
genom öronen på mig. Jag klarade det.

Jag är så otroligt stolt över mig själv, jag åkte bussen helt själv hem.
Mamma var så stolt, det känns så bra när hon säger att hon är stolt och glad över att jag
gör så bra ifrån mig.

Jag har samma tid nästa vecka hos psykologen, hon är helt fantastisk!
Jag har fått i läxa att åka buss 1 station varje dag, försöka utmana mig själv
lite då och då. Så varje dag nu från och med idag, ska jag åka buss helt själv.
Utan att prata med någon i telefon, bara jag, en station i taget.
Klarar jag längre är det ännu bättre. Det går framåt.
Jag är så lycklig just nu.

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2010-04-01 00:53:52

Gumman, jag känner dig inte, men jag har liknande problem. Ville bara säga att du är jätteduktig, och att du har tur som har hittat en sån bra psykolog! Önskar dig lycka till, och du är inte ensam! :)

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-04-15 00:22:33

Jag log när jag läste ditt inlägg, för jag vet exakt hur den där känslan är ! Jag har själv panikångest, har haft det i snart 3 år nu. Jag är 19 år idag. Jag hur det känns när man klarar alla de där små stegen som leder en i rätt riktning. Jag är själv snart "frisk", men min väg har varit lång o tuff. Du kommer också bli frisk, de kommer komma en dag då ångesten inte längre skrämmer oss, lycka till!

Postat av: Josephine

Publicerad 2010-04-15 17:28:45

Hej jag har själv haft panikångest i ca två år. Jag ska fylla 16 snart, så jag fick det alltså när jag var 14. Det förstörde mitt liv. Men jag vill bara att du ska veta att det går att hantera och motarbeta. Idag fungerar jag relativt normalt, då kunde jag inte gå utanför dörren och var borta ifrån skolan i ett halvår. Skriv något i min blogg om du har lust att snacka med någon som vet hur det är.

Kram

Postat av: Nilufer

Publicerad 2010-07-09 16:13:16

Bra att du hittat en bra psykolog som förstår dig! Hoppas din "läxa" gick bra.. Fortsätt så... Bra skriver du också

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi