Debatt

Publicerad 2010-09-11 18:13:46 i Allmänt,

Jag såg debatten i förmiddags om att vuxna människor sitter och säger att kvinnor som bär burka eller har slöja aldrig kommer kunna jobba i vårat samhälle.. För dom är det naturligt att använda burka och slöjor, samma sak som att det är naturligt för oss att använda mössa när det är kallt eller använda keps om man tycker att det är snyggt.
Jag fattar faktiskt inte grejen, enligt mig har alla sina rättigheter, och sålänge det ej finns en lag på att man inte får använda huvudbonader i Sverige så spelar det absolut ingen roll vad man har på skallen, om det så är en plastpåse eller en burka. Det är deras sätt att leva, och jag tycker att vi skall acceptera det, likadant som dom accepterar att vi inte har burka på oss. Vad anser ni om denna fråga?

Kommentarer

Postat av: L

Publicerad 2010-09-12 02:23:37

OM vi svenskar flyttar till ett annat land och lever där efter VÅRA svenska regler- så lär vi inte bli långlivade i det landet vi flyttat till.

Man måste ta seden dit man kommer oavsett vad anser jag.

Apropå burka osv, är det ju märkligt att det är lagligt att bära burka på foto på sitt pass för de kvinnor som bär det.

Skulle en svensk sätta en pappkasse eller mössa på huvudet och se ut så på sitt passfoto skulle svensken inte få ett pass.

Tala om för mig hur det kommer sig !!!!!

Långt ifrån okej att vissa ska få ha nåt på huvudet som dessutom döljer hela sitt ansikte förutom ögonen..... när vi svenskar och andra caucasian människor inte får ha någon huvudbonad alls på passfoton.

Postat av: A

Publicerad 2010-09-15 16:38:17

Debatten är ju en fråga om identiet. Tillexempel är det ju väldigt svårt att se om det är rätt person som skriver proven på högskolorna och i liknande situationer. Debatten gäller ju endast de slöjor som täcker hela ansiktet och inte slöjor i allmänhet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi