Rouge, vilken färg?

Publicerad 2011-01-15 23:43:15 i Smink,

Nu tänker jag diskutera något som jag anser är väldigt viktigt.
Nämligen, vilken färg på rouget man skall ha vid olika tillfällen och årstider.
Klart man får ha som man tycker är snyggt, men t.ex finns det många
som har rosa rouge på sommaren, vilket inte jag skulle ha.

Så därför lägger jag upp en lista på vad jag tycker passar.

På sommaren :



Använd ett mörkare rouge för att framhäva dina kindben, ett mörkrosa/ljusbrunt rouge för att inte göra så att det ser överdrivet och sminkat ut, utan att behålla den fräscha färgen du har fått av solen istället och göra så att det ser naturligt ut. Så skippa själva äpplena och kör bara på markering av kindbenen.

På vintern :



På vintern är det otroligt charmigt och sött att vara lite röd om näsan och på kinderna. Så satsa på ett rosa, ta ingen röd, utan kör på en fräsch färg som får dig att se lite vinterfrusen ut.


Våren :



På våren är sommaren på väg och då vill man att det ska synas att man försöker se fräschare ut.
Man klär av dig vinterkläderna och blir snyggare. Så kör på ett mellanting och ta en rosabrunlila färg för att ljusa upp kinderna till det rosa håller men samtidigt markera kindbenen.

Hösten :

På hösten klär man sig i jordnära färger, som löven.
Så att för att vara höstsnygg tar du ett brunt rouge och markerar kindbenen och tar lite på äpplena så att man känner sig riktigt höstfin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi