Homofobi.. en sjukdom?

Publicerad 2013-03-11 22:32:28 i Allmänt,

 Jag måste ta upp ett ämne som gjort mig fly förbannad.
Jag såg en extremt bra video som jag kommer länka till här nere.. Den handlar om homofobi samt att det är en sjukdom att vara homosexuell. Enligt mig borde homofobi vara straffbart, precis som med rasism, sexism m.m
 
Men det värsta är att vi homosexuella är precis som alla andra. Och NEJ vi har inte valt det själva. Jag och många andra hade nog valt att vara som er HETERO om vi hade fått välja då vi hade haft ett lättare liv. Ett mer öppet liv och ett mer respekterat liv.
Enligt många länder skulle mitt liv vara värt NOLL. Pågrund av att jag blir kär i samma kön som mig själv. Precis som heterosexuella män. Är det verkligen så illa hörni.. Vad är det som är så hemskt?
Dom värsta homofoberna kollar på porrfilm, på lesbisk porr. Men när det kommer till verkligheten och kärlek mellan samma kön så verkar det helt out of the question. Hur kan det komma sig? Vad är skillnaden mellan kärlek och kärlek? Jag blir ju inte arg på heterosexuella pågrund av att dom gillar samma kön som mig, varför skulle jag?
 
Alla är vi människor, vad man än har innanför byxan. Den DUMMASTE kommentaren homofober ofta säger är "Det står i bibeln att samkönade människor ej får vara tillsammans på ett sådant sätt. Jag är kristen och tror på bibeln, och jag önskar att homosexuella dog."
För det första står det INGENSTANS i bibeln att det är så.
Sen så är det väl inte speciellt likt gud att döma någon för dess kön,hudfärg,ras eller läggning?
Gud skulle ALDRIG acceptera hat pågrund av såna anledningar, gud skulle ALDRIG vilja se folk döda även om dom gjort fel eller pågrund av personliga skäl.
 
Det är bara en bortförklaring dom kommer med för att dom är RÄDDA och okunniga när det kommer till människan.
 
Jag är så arg, jag måste ut och ta luft. Tänk på det jag skrivit och kolla videon.

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-03-13 12:30:32

Det är precis som du säger! Homofobi bör vara straffbart precis som allting annat!
Vi är fan människor allihop och vad har det för betydelse om man älskar en av samma kön? Jag blir så förbannad, varför kan inte ni homosexuella få leva ett liv precis som alla andra utan att folk reagerar?

Stå på dig!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Ziperall.fi